Din totalul celor care şi-au înmatriculat o maşină din segmentul premium în primele şapte luni ale acestui an nouă din zece au optat pentru un automobil la mâna a doua importat din Europa de Vest, potrivit statisticilor Poliţiei.
Procentul este de aproape trei ori mai mic comparativ cu perioada de boom economic din 2007 şi 2008, când înmatriculările de maşini premium noi deţineau 30% din totalul înregistrărilor. Reducerea celor noi vine în contextul în care în urmă cu trei ani dealerii mărcilor premium ofereau clienţilor un discount de cel mult câteva procente şi doar în cazul anumitor modele, în timp ce în prezent aproape toate brandurile oferă reduceri de două cifre din preţul de listă.
În cazul mărcilor Audi şi Mercedes-Benz procentul înmatriculărilor second-hand s-a apreciat faţă de anul trecut, în timp ce în cazul BMW acesta a evoluat în favoarea celor noi. "În general piaţa auto a devenit mult mai volatilă şi mai puţin predictibilă. În segmentul premium există mărci care au înregistrat căderi importante ale vânzărilor, în timp ce altele au crescut", a subliniat Cristian Vlaşin, sales manager BMW Group România. Maşinile premium la mâna a doua importate au o vechime de până în cinci ani şi sunt mai atractive faţă de unele noi în condiţiile în care acestea se devalorizează cu 30% în primul an de la achiziţie.
Din totalul celor care şi-au înmatriculat o maşină din segmentul premium în primele şapte luni ale acestui an nouă din zece au optat pentru un automobil la mâna a doua importat din Europa de Vest, potrivit statisticilor Poliţiei.
Procentul este de aproape trei ori mai mic comparativ cu perioada de boom economic din 2007 şi 2008, când înmatriculările de maşini premium noi deţineau 30% din totalul înregistrărilor. Reducerea celor noi vine în contextul în care în urmă cu trei ani dealerii mărcilor premium ofereau clienţilor un discoun