Peste 160.000 de masini mai vechi de 10 ani au fost casate in schimbul tichetelor valorice de 3.800 de lei, emise prin Programul Rabla, de la inceputul acestuia in luna februarie. Cei mai multi si-au vandut tichetele altor persoane sau inca le pastreaza, dovada ca, pana la mijlocul lunii august, au fost vandute numai 35.000 de masini noi prin intermediul acestui program.
Datele statistice prezentate de Administratia Fondului de Mediu arata ca, din februarie, de la lansarea programului, pana la mijlocul lunii august, centrele Remat au raportat casarea a 159.145 autovehicule.
Potrivit reprezentantilor REMAT, cele mai multe automobile casate au fost Dacia 1300 si 1310 produse in anii '70-'80. Romanii au mai adus la fiare vechi si masini straine, in special Opel-uri, WV, Audi-uri si Renault-uri importate la mana a doua din Occident, in anii '90.
Cei mai multi proprietari care si-au casat rablele au facut-o pentru a face rost de bani, dovada ce din cele 159.145 tichete valorice emise, au fost cumparate numai 35.000 de masini noi.
''Cei mai multi proprietari care si-au casat masinile sunt in general batrani sau oameni saraci'', a declarat Mircea Popa, seful unui centru Remat din Bucuresti. ''Tineau masinile in parcare, pentru ca nu aveau bani sa le repare, sau, daca le-ar fi dus la casat, ar fi obtinut pretul de fier vechi. Prin noile facilitati oferite de Programul Rabla, pot obtine cateva mii de lei, bani nesperati, mai ales acum in vreme de criza'', a declarat reprezentantul Remat, pentru DailyBusiness.ro
Tichetele Rabla se vand, in prezent, pe piata libera pentru 1.200-1.600 lei. Printre clienti se afla atat persoanele fizice, care pot folosi pana la 3 tichete pentru achizitia unei masini, cat si persoanele juridice, in special dealerii auto, care le ofera promotional celor care vor sa isi cumpere o masina noua.