Transportatorul român Interliner face notă diferită în sectorul românesc de transport, fiind printre puţinele birouri locale care au preluat activitatea companiei mamă.
Interliner a făcut parte până în acest an din grupul austriac Interliner Transporte & Spedition, care a fost dizolvat în urma intrării în dificultate financiară. Leonard Guragata, managerul general, a preluat acum activitatea locală, iar în perioada următoare are în plan deschiderea de birouri în Germania şi Austria, în vederea extinderii, după ce business-ul din România va fi consolidat. "85% din cifra de afaceri este realizată cu OMV şi Saint Gobain. Încercăm acum să preluăm şi activităţile din alte ţări ale firmei mamă. Cum de vrem să facem noi asta când ei n-au reuşit? Ei s-au extins prea repede", a spus Guragata. Răspunzând întrebărilor Transporter, el a explicat că din 1997 până în 2009 compania mamă a crescut de la 20 de camioane la peste 1.000 de unităţi prin achiziţia succesivă de companii concurente, ceea ce a dus la slăbirea poziţiei financiare.
Interliner România, care operează în special transporturi de produse petroliere între România şi Austria, deţine în prezent o flotă de peste 70 de autocamioane, din care aproape jumătate sunt încă sub finanţare prin leasing financiar. Reparaţiile de întreţinere ale camioanelor sunt realizate în Ungaria. "Partenerii de acolo sunt mai serioşi, iar preţurile sunt mai mici.
În România toată lumea s-a obişnuit să aibă creşteri de două cifre, în toate domeniile, şi în retail sau construcţii", a spus Guragata.
Estimând evoluţia companiei, el a adăugat că în prezent caută să reducă dependenţa companiei de transporturile petroliere, iar o apreciere cu privire la dezvoltarea pe termen lung o va putea face abia în 2012.
Transportatorul român Interliner face notă diferită în sectorul românesc de transport, fiind