Dupa ce timp de cateva zile brandul turistic al Romaniei a fost analizat pe toate canalele media, saptamana trecuta reprezentantii Ministerului Turismului si Dezvoltarii au declarat ca ar putea semna un parteneriat de promovare a tarii cu Facebook, cea mai populara retea de socializare din lume cu peste 500 de milioane de utilizatori. Vor aduce insa mesajele si pozele de pe Facebook milioanele de turisti pe care le asteapta Romania?
Chiar daca unii dintre marketeri nu sunt convinsi ca parteneriatul cu Facebook se va si materializa, cu totii sunt de acord ca prezenta Romaniei pe aceasta retea de socializare va fi doar de bun augur, mai ales daca ne gandim ca de la inceputul anului Facebook a castigat la nivel global peste 100 de milioane de utilizatori si mai mult de un milion de utilizatori in tara noastra.
“Facebook este locul unde marea majoritate din cei peste 500 de milioane de utilizatori isi incarca acum fotografiile din vacanta, si in care altii se uita la ele si discuta pe marginea lor. Reteaua are doua avantaje majore: audienta cea mai mare si complexitatea platformei care iti permite sa faci foarte multe lucruri, nu doar sa pui un banner, sa transmiti un mesaj si sa aduni un numar de fani”, explica Ionut Oprea, directorul general al agentiei de comunicare digitala Standout.
De altfel, romanii care au conturi pe Facebook folosesc platforma de socializare mai ales pentru a-si actualiza pagina (64%) pentru a comenta mesajele publicate de cunoscuti (57%), dar si pentru a publica (40%) si privi fotografii (59%) ori pentru a publica (20%) si privi (23%) continut video, arata studiul Romanian Facebook Survey, realizat in luna iulie anul acesta pe un esantion de 574 de persoane de compania de comunicare digitala Prodigy.
“Facebook este in mare masura un canal prin care poti obtine feedback instantaneu si valoros. Si e important ca prez