Vezi galeria fotoHaluk Akdemir, CEO al Caroli Foods Group: Acum piaţa scade cu siguranţă, cu niveluri între -1% şi -5% în volum şi cu aproximativ 10% în valoare, deoarece oamenii înregistrează o scădere a veniturilor şi cumpără produse mai ieftine. De aceea, pentru 2011 vedem o stagnare a pieţei, urmată de o creştere mică în 2012. Per total, estimăm un avans de 5-6% pentru piaţa locală de mezeluri în următorii trei ani. Şeful Caroli Foods Group - companie formată în urma asocierii dintre producătorii de mezeluri Caroli şi Tabco-Campofrio, susţine că şi-a propus să majoreze vânzările cu 80 de milioane de euro în următorii trei ani şi să crească cu 4% cota de piaţă a companiei.
"În urma tranzacţiei, estimăm creşterea afacerilor de la 120 de milioane de euro brut în prezent la 200 de milioane de euro în următorii trei ani şi creşterea cotei de piaţă de la 16% la 20% doar prin creştere organică. Credem că unirea forţelor va îmbunătăţi EBITDA, dar ambiţia mea este de a obţine un EBITDA de peste 10%", susţine Haluk Akdemir, CEO al Caroli Foods Group.
Akdemir, 41 de ani, care conduce businessul Caroli de aproape patru ani, a vorbit despre motivele care au stat în spatele încheierii unui joint-venture cu filiala locală a producătorului de mezeluri spaniol Campofrio pentru prima dată de la semnarea acordului dintre cele două companii, care a avut loc în luna martie a acestui an.
El susţine că a căutat să încheie un parteneriat sau o colaborare cu un producător local de mezeluri încă din momentul în care a preluat conducerea executivă a companiei.
"Atunci (în 2007, începutul lui 2008 - n. red.) am vorbit cu şapte-opt dintre ei în ideea de a încheia un parteneriat chiar şi din punct de vedere al distribuţiei. Nu a mers pentru că nu exista o dorinţă de colaborare din partea antreprenorilor români din industria mezelurilor. Pe de-o parte, pen