Unii transportatori au identificat cheia consolidării activităţii: încheierea exclusivă de contracte la cheie, care asigură venituri negociate nu doar pentru activitatea de transport, ci şi pentru serviciile adiacente de exploatare. Compania Autosenna din Deva s-a specializat în astfel de proiecte, principalul partener fiind fabrica locală a Carpatcement.
Autosenna deţine un parc de autovehicule destinat exploatării balastierelor şi transportului rutier de agregate de piatră.
"Nu mă interesează transportul rutier ocazional. Ori pornim proiectul de la capăt şi îl finalizăm conform contractului, ori nu mai facem nimic. Mai lucrăm pentru transporturi simple doar cu banii jos", a declarat Daniel Bugnar, directorul general al Autosenna Deva. Compania deţine o flotă de 15 autocamioane DAF şi Astra destinate transportului de agregate pe şantier şi utilajele aferente pentru exploatarea balastierei.
Domnul Bugnar a menţionat că lucrează după această metodă deoarece în sectorul transporturilor lipseşte seriozitatea în ceea ce priveşte plata serviciilor, iar prin contractarea unor proiecte la cheie acest risc este eliminat.
Pentru anul în curs compania a limitat investiţiile, punând un accent mai mare pe relaţia cu partenerii actuali şi pe gestionarea activităţilor din contractele aflate în derulare, precum cel de aprovizionare a fabricii Carpatcement. Singura investiţie în plan este o exploatare de piatră, de volum mic. Bignar a explicat că spre finalul anului are în plan revenirea la preţurile din urmă cu un an, după ce presiunea exercitată de competitorii din piaţă a determinat în 2009 reducerea tarifelor. "La finele anului, când celelalte firme vor închide sau se vor restructura, vom mări preţurile la niveluri rezonabile. Ne vom putea permite acest lucru deoarece contractorii nu vor avea cu cine să mai lucreze şi nu vor putea să n