În trimestrul al doilea, vânzările au scăzut cu 15%, la 266 milioane de euro
Segmentul electronicelor a mai crescut puţin
Piaţa românească a bunurilor de folosinţă îndelungată a scăzut în al doilea trimestru din acest an cu 15%, comparativ cu perioada similară din anul 2009, de la 313 milioane de euro la 266 milioane de euro, se arată într-un studiu al companiei de cercetare GfK România. Potrivit sursei citate, cele mai importante reduceri ale vânzărilor au fost înregistrate de sectoarele IT şi telecom. "Piaţa românească a bunurilor de folosinţă îndelungată şi-a încetinit scăderea în al doilea trimestru din 2010, valoarea vânzărilor fiind doar cu 15% mai mică comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Cu toate acestea, trebuie remarcat că valoarea totală este mai mică decât în primul trimestru şi, luând în calcul şi creşterea TVA începând cu 1 iulie, tendinţa negativă ar putea continua", se arată într-un studiu al companiei de cercetare GfK România.
În aprilie-iunie, sectorul electronicelor de larg consum a afişat o uşoară creştere de 1,3%, atingând vânzări de 55 milioane euro, cele mai mari cereri fiind înregistrate pentru produse cum ar fi Panel TV şi console pentru jocuri video. Pentru restul electronicelor ratele de creştere au rămas negative. "Nici pentru produsele sezoniere, cum ar fi camerele video şi sistemele de navigaţie, performanţa nu a fost una spectaculoasă în această perioadă. În general, consumatorul a optat pentru modele care să fie atractive ca preţ", se arată în raport. Piaţa aparatelor foto a rămas stabilă, cu vânzări de nouă milioane de euro în intervalul analizat.
Cu cât sunt mai mari, electrocasnicele au fost mai puţin cumpărate
În ceea ce priveşte piaţa de electrocasnice mici, acest segment a înregistrat în al doilea trimestru al anului o scădere de 1,7%, mai mică decât în perioadele