Proiectul educaţional coordonat de Raluca Grosescu, O istorie a comunismului în România, prin care s-a introdus în şcoli cursul opţional despre regimul totalitar, a câştigat locul I la competiţia Gala Premiilor în Educaţie.
Alexandra Anton este copilul care ajută copii
Din cauza atenţiei foarte mici pe care o avea studierea comunismului în şcoli în România anului 2006, Institutul de Investigare a Crimelor Comunismului a propus crearea unui manual de liceu despre istoria regimului totalitar din ţara noastră.
„Comunismul este o etapă importantă din istorie, la fel ca Evul Mediu, Antichitatea şi, în consecinţă, trebuie studiat în şcoli”, a spus Raluca Grosescu, reprezentantul Institutului de Investigare a Crimelor Comunismului.
Raluca a adăugat că societatea actuală este încă foarte marcată de lucrurile sedimentate în perioada comunismului, precum neîncrederea în instituţiile statului sau neparticiparea la viaţa publică.
Comunismul „science fiction”
Pentru Raluca, recuperarea trecutului înseamnă însă şi un efort suplimentar de a identifica felul în care trecutul defineşte prezentul. „Studiezi comunismul ca să ştii ce trebuie să elimini. Nu ai cum să renunţi la poverile trecutului fără să ştii contextul în care acestea au apărut”, a mai spus tânăra.
Proiectul despre comunism în care Raluca Grosescu a pus mult suflet a debutat în 2007 şi a cuprins cursuri, concursuri de eseuri, de artă grafică şi un manual de liceu.
Manualul al cărui coautor este chiar ea abordează teme precum Distrugerea societăţii civile, Monopolul ideologic, economia, viaţa cotidiană, rezistenţa şi disidenţa în timpul regimului. Acesta este însoţit de un DVD, intitulat O zi la Televiziunea Română în 1988, cu emisiuni difuzate în cele două ore de program de postul public.
„Pentru liceeni pare un adevărat science ficti