Având în vedere faptul că din 1990 încoace preşedintele UDMR, Marko Bela, s-a aflat mereu în apropierea conducerii centrale a statului român, mureşenii se aşteptau, poate, ca el să facă mai mult pentru judeţul nostru. Autostrada Transilvania este unul din punctele de interes la care Marko Bela ar putea pune umărul pentru a ajuta Mureşul şi totodată toată Transilvania. Este cunoscut interesul lui Emil Boc pentru dezvoltarea economico financiară a judeţului Cluj şi lobby-ul făcut de el în această direcţie. De ce nu ar putea face acelaşi lucru şi Marko Bela pentru judeţul Mureş?
Pe unde va trece autostrada?
Autostrada va traversa întreaga Transilvanie de la sud-est la nord-vest, trecând pe lângă următoarele oraşe: Braşov, Făgăraş, Sighişoara, Târgu-Mureş, Cluj-Napoca, Zalău şi Oradea. Aliniamentul va începe de lângă Braşov, oraş cu o altitudine de aproape 600 de metri, va parcurge podişul Transilvaniei la o altitudine de 300-400 de metri, după care va ocoli pe la nord Carpaţii Apuseni, pentru ca în final să coboare în câmpia Crişanei la o altitudine de aproximativ 130 de metri.
În judeţul Mureş este nevoie de o singură semnătură pentru ca măcar bazele să fie puse, iar şantierul să fie instalat şi organizat. Semnătură pentru care Marko Bela ar putea să lupte, să facă lobby, deoarece acest fapt ar putea să aducă la începutul primăverii anului 2011 primele lucrări la tronsoanele Târgu-Mureş – Câmpia Turzii şi Târgu-Mureş – Braşov.
Ce s-a realizat până acum?
Lucrările la Autostrada Transilvania au început încă din 2004. Astfel, în iunie 2004 lucrările de construcţie au început simultan pe două secţiuni – 2b Câmpia Turzii-Cluj Vest şi 3c Suplacu de Barcău-Borş. Anul trecut, în data de 1 decembrie 2009, proiectul a sărbătorit inaugurarea secţiunii Turda-Gilău (Cluj-Vest).
Primii 42 de kilometri ai Autostrăzii Transilvania au fost