• Francezii de la Automobile Magazine au supus modelul roman unui test, care a dovedit ca distanta de franare este una dintre cele mai slabe din segment • Astfel, 42 de metri îi sunt necesari lui Duster 4x2 pentru a putea opri de la 100 la 0 km/h si 75 de metri pentru ca Duster 4x4 sa poata opri de la 130 la 0 km/h
Dacia Duster starneste din nou controverse. Francezii de la Automobile Magazine au supus modelul roman unui test, care a dovedit ca distanta de franare este una dintre cele mai slabe din segment. Dupa ce olandezii de la Autokampioen au raportat probleme de stabilitate în cazul noului Dacia Dusterin versiunea 4x2, si francezii de la Automobile Magazine anunta rezultate slabe pentru SUV-ul romanesc, la nivelul capacitatii de franare. Publicatia franceza a desfasurat, recent, un test de franare, cu mai multe modele din segmentul SUV-urilor. Duster se pare ca nu a trecut proba gandita de francezi, modelul autohton depasind media distantei de franare a segmentului. Mai mult decat atat, varianta cu tractiune integrala a raportat un rezultat dezamagitor. Testul propus de francezi, omologat ISO 9001, presupune o accelerare pana la vitezele de 100, respectiv 130 de km/h, cu franare pana la oprire. Proba masoara distanta necesara opririi vehiculului, limitele acceptate de francezi fiind de 40 de metri (100 km/h), respectiv 70 de metri (130 km/h). Sesiunea de teste, propusa de Automobile Magazine, a inclus modele ca: Volkswagen Tiguan, BMW X1, Skoda Yeti, Honda CR-V, Ford Kuga, Renault Koleos si Mitsubishi ASX si Dacia Duster. Modelul romanesc a fost testat în versiunile 4x2 si 4x4, ambele cu motorul de 1.5 litri dCi. Dusterul 4x2 a reusit sa franeze în 42 de metri, de la 100 la 0 km/h, si în 70 de metri, de la 130 la 0 km/h. Rezultatele variantei cu tractiune integrala au fost, însa, si mai slabe: 100-0 km/h, în 46 de metri, si 130-0 km/h, în 75