Ministrul Dezvoltarii si Turismului, Elena Udrea, are de gand sa reglementeze publicitatea stradala in asa fel incat fatadele cladirilor monumente istorice sa poata fi admirate, in conditiile in care in prezent aproape o treime din panourile publicitare sunt construite ilegal, adica peste 6.500 la nivel national.
"Conform legii lui Murphy, in ceea ce ma priveste, nicio fapta buna nu ramane nepedepsita. Doar ce m-am gandit sa reglementez publicitatea stradala ca s-au si gasit unii de la vesnica presa critica sa imi caute "adevaratele motive" pentru care vreau sa institui reguli generale in acest domeniu. Desigur, diverse interese personale", scrie Elena Udrea pe blogul personal.
Ministrul Dezvoltarii si Turismului precizeaza ca initiativa de reglementare a publicitatii stradale a pornit de la o suparare de simplu cetatean care nu mai poate vedea orasul din cauza panourilor publicitare.
"Nu se pune problema sa interzicem publicitatea stradala. Ea trebuie doar reglementata, pentru a nu mai aparea panouri stradale construite ilegal, pentru a nu mai existe mash-uri si banner-e pe fatada cladirilor monument istoric, afise pe toti stalpii si toti pomii s.a.m.d", mai noteaza democrat-liberala.
Elena Udrea este constienta ca publicitatea stradala aduce bani la bugetele locale, dar sustine ca exista nevoie de o reglementare.
"Trebuie facuta insa precizarea ca aproape o treime din panourile publicitare sunt construite ilegal (peste 6.500 la nivel national) si, deci, nu se incaseaza taxe pe ele. Mai mult, la doua luni dupa semnalarea acestor nereguli, nici 3% dintre cazuri nu fusesera rezolvate de administratiile locale. Motivele variaza de la dezinteres, pana la interese. Iata de ce administratiile locale nu pot reglementa fiecare in parte publicitatea stradala", conchide Udrea.
Ministrul Dezvol