La cei 35 de ani ai sai, Alexandru Vlad (foto) este unul dintre cei mai influenti executivi din comertul romanesc, un manager discret, care acum zece ani se intorcea in Romania pentru a aduce pe piata romaneasca un nou lant de magazine cu vanzare en gros, Selgros, parte a grupului german Rewe. Desi afacerile au scazut in 2009, Vlad face in continuare planuri pentru noi magazine, cu prudenta insa: piata imobiliara inca nu a revenit cu picioarele pe pamant.
De la deschiderea primului magazin Selgros, in 2001, si pana acum, Vlad a deschis 18 magazine in mari orase ale tarii, depasind planurile initiale de 12-15 magazine, dar continua sa faca planuri de extindere. Intr-un interviu acordat Wall-Street, Vlad vorbeste despre inca doua-trei deschideri in mari centre urbane unde Selgros inca nu are magazine, dar este prudent in declaratii, si asta pentru ca preturile de pe piata imobiliara sunt inca foarte ridicate.
De la ultima inaugurare – cea a unui magazin in Valea Cascadelor din Capitala, pentru care au fost investite 38 de milioane de euro -, a trecut un an, iar sansele pentru o noua deschidere anul acesta sunt reduse in conditiile in care inca nu a fost achizitionat un nou teren. “Suntem in negocieri active pentru a mai achizitiona terenuri, pe care speram sa le definitivam cu succes in perioada urmatoare. Probabil nu vom reusi sa mai deschidem magazine anul acesta”, spune directorul executiv al Selgros.
Alexandru Vlad vorbeste despre gasirea unor “formule convenabile de vanzare, inchiriere, leasing” pe care fiecare retailer le cauta pentru a-si mari reteaua de magazine, dar si despre oportunitatea investitiei. “Sigur ca daca prognozele nu pot demonstra o amortizare a capitalului investit intr-o perioada rezonabila, de opt-zece ani, acea investitie nu se mai justifica”, explica executivul.
Pana acum insa, preturile inca ridicate raman prin