Începute pe 1 decembrie 2009, lucrările de prelungire a pasajului subteran dinspre Piaţa Bucureşti până la strada Ecaterina Teodoroiu, executate de societatea Abed Nego Com, au fost finalizate cu o întârziere de numai trei zile, astfel încât pasajul a fost redat în folosinţă miercuri.
Tunelul pietonal a fost prelungit cu aproape 30 de metri, având acum ieşire spre strada Ecaterina Teodoroiu, astfel încât orădenii care vor să treacă dinspre Piaţa Bucureşti spre Dealul Viilor vor putea traversa în siguranţă şi, totodată, fără a fi expuşi caniculei, ploilor sau ninsorilor.
Lucrările au costat 4,03 milioane lei (cu TVA inclus), presupunând dezafectarea temporară a unor linii feroviare, consolidarea terenului, realizarea unui drum de acces, construirea unei fundaţii, drenarea terenului, refacerea liniilor, efectuarea unor construcţii de structură, forarea unor piloţi, refacerea de şanţuri şi a peronului de la linia 5 a Gării.
Pasajul subteran are o estetică plăcută, iar între tronsonul vechi, care lega Piaţa Bucureşti strict de gară, şi cel nou, ce duce până la strada Ecaterina Teodoroiu, nu se observă diferenţe de aspect.
Tunelul are sistem de scurgere a apelor pluviale şi rampă pentru transportarea bagajelor de tip-troller. Amenajarea de rampe pentru persoane cu handicap a fost, însă, imposibilă. "Pentru aşa ceva trebuia realizată o scară cu un unghi mult mai mare, ceea ce ar fi sporit foarte mult costurile, iar investiţia nu s-ar fi justificat", a spus viceprimarul Gheorghe Carp, care susţine că inclusiv în oraşe mari din ţări dezvoltate nu există asemenea facilităţi în majoritatea gărilor.
Atraşi de prezenţa edilului şi a jurnaliştilor în zonă, locatarii din strada Ecaterina Teodoroiu au apreciat că prelungirea pasajului subteran le este utilă. "Trebuia făcută mai de mult", a spus o femeie, în timp ce un pensionar a dat o sugestie demnă