McDonald's şi KFC nu mai sunt primele lanţuri de restaurante în topul preferinţelor la americani, ci mai degrabă la francezi şi chinezi. "Avatar" este cel mai popular film la nivel mondial, iar la capitolul maşini sunt preferate în general brandurile locale.
Popularitate. Acesta este cuvântul magic la care visează orice companie pentru a-şi asigura supravieţuirea pe o piaţă din ce în ce mai concurenţială şi în cadrul căreia vedetele de astăzi se pot transforma extrem de uşor în "vaci de muls" sau "pietre de moară", aşa cum arată modelul matricei BCG - un instrument ce permite unei companii să îşi dea seama de poziţionarea sa într-un anumit sector de activitate.
Potrivit acestei matrice, o companie poate fi stea (deţine o poziţie dominantă pe o piaţă în creştere), dilemă (deţine o cotă de piaţă mică pe o piaţă în creştere), vacă de muls (piaţă cu creştere scăzută sau în recesiune şi poziţie dominantă a companiei) sau piatră de moară (cotă de piaţă mică pe o piaţă în scădere).
Un exemplu care ilustrează schimbările ce se pot produce sunt chiar lanţurile americane de restaurante McDonald's şi KFC, care deşi au acaparat piaţa Statelor Unite şi au devenit la un moment dat liderii absoluţi ai acesteia la capitolul popularitate, în momentul de faţă sunt depăşite în ceea ce priveşte gradul de popularitate de un alt rival al lor, lanţul Subway, potrivit celui mai recent număr al revistei Bloomberg Businessweek. McDonald's rămâne în continuare cel mai popular brand de restaurante în ţări precum Franţa, Germania, Japonia, Rusia, Brazilia şi Mexic, în timp ce KFC îşi depăşeşte toţi rivalii la acest capitol în China. De altfel, asiaticii, cunoscuţi ca având o cultură destul de naţionalistă, au început din ce în ce mai des să preia obiceiurile şi preferinţele occidentale, astfel că nu este deloc de mirare că şi în aceste ţări, ca de altfel în toate celel