Construirea tronsonului I al centurii Vâlcele - Apahida se ridică la preţuri exorbitante. Pentru un kilometru de centură în zona Vâlcele, tronsonul I, se plătesc 12 milioane de euro. Ministrul Berceanu a declarat că în această porţiune, centura e la preţ de autostradă.
Într-o vizită a ministrului, alături de premierul Emil Boc, pe şantierul centurii, cel dintâi a declarat că Guvernul va fi nevoit să achite un preţ exorbitant pentru cei aproximativ şapte kiloletri ai tronsonului I, din zona Vâlcele, din cauza terenului abrupt.
Ministrul a afirmat că zona este una extrem de dificilă din cauza solului, motiv pentru care costurile pe kilometru le depăşesc pe cele ale unui kilometru de autostradă. „Se va ajunge la un preţ foarte mare, vom plăti 12 milioane de euro pe kilometru în ce priveşte acest tronson. Kilometrul de centura va costa aici cât kilometrul de autostradă“, a declarat Berceanu.
„Dealurile pleacă la vale, când plouă, pentru că solul e de aşa natură. De aceea, au fost necesare lucrări ieşite din comun şi de aceea această porţiune este extraordinar de scumpă, depăşind preţurile de autostradă“, a spus Berceanu.
Vom circula pe centură anul acesta, crede Boc
Premierul Emil Boc a inspectat tronsonul de 6,8 kilometri lungime din centura de ocolire a municipiului Cluj-Napoca pe relaţia est, Vâlcele - Apahida, tronson executat de o firmă italiană şi de un consorţiu româno-ungar.
„Am venit special să discut cu constructorii, să mă asigur că până la sfârşitul anului se va circula pe acest tronson şi pe această centură. Municipiul Cluj-Napoca are nevoie să scape de coşmarul traficului greu, iar 2010 vreau să fie anul în care se va circula pe toate centurile de ocolire ale municipiului. Ce rămânem înţeleşi cu constructorii este că, până la sfârşitul anului, se va circula pe acest tronson şi pe această centură“, a spus Boc.
Premier