Rezilierile de poliţe au muşcat din afacerile asigurătorului. Compania a vândut mai multe poliţe anul acesta prin intermediul propriilor agenţi, în timp ce canalul de bancassurance a avut o contribuţie mai mică.
Aviva Asigurări, una dintre cele mai mari companii din piaţa asigurărilor de viaţă, a încheiat primul semestru cu o scădere de 17% a primelor brute subscrise faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, până la 40 de milioane de lei (9,5 mil. euro), din cauza rezilierilor de poliţe şi a schimbării modului de înregistrare a primelor în contabilitate.
"Rezilierile ne-au afectat şi în prima jumătate a acestui an, dar sunt în scădere. Avem până în o mie de rezilieri de poliţe pe lună. Nu a scăzut semnificativ faţă de anul trecut, deoarece noi nici nu am avut o creştere explozivă la începutul crizei", afirmă Mihai Popescu, directorul general al Aviva.
El spune că asiguraţii care decid să îşi rezilieze poliţele înainte de termen deoarece au nevoie de lichidităţi sau nu mai pot plăti primele au mari dezavantaje, deoarece dacă decid peste câţiva ani să încheie o altă poliţă, aceasta va fi mai scumpă. Mai mult, dacă asigurarea este reziliată la doar câţiva ani de la încheiere, valoarea de răscumpărare, adică suma primită de client, este mult mai mică decât valoarea totală a primelor pe care le-a plătit, iar acest lucru se întâmplă în cazul tuturor companiilor de asigurări.
"E un fenomen care ne preocupă. Cineva care a cumpărat o poliţă şi renunţă la ea face o greşeală. Atunci când eşti tânăr şi cumperi poliţa, beneficiezi de o primă mai redusă, dar dacă mai aştepţi câţiva ani, costul riscului creşte mult, deci şi prima plătită de client", mai spune Popescu.
Compania se află acum în proces de îmbunătăţire a proceselor operaţionale şi a serviciilor acordate clienţilor, mai ales pe partea de consultanţă financiară, pentru a reduce număru