Cineastul proaspăt premiat la Locarno pentru debutul său, „Morgen“, crede că filmele comunică între ele într-un mod subtil şi misterios. Marian Crişan dezvăluie sursa „secretă“ a filmului său: westernul clasic „High Noon“ / „La amiază“, de Fred Zinnemann.
Noua senzaţie a filmului românesc, regizorul Marian Crişan, în vârstă de 35 de ani, povesteşte într-un interviu acordat în exclusivitate pentru „Adevărul" despre cum a ajuns să facă filmul „Morgen", premiat de patru ori la Festivalul de la Locarno, din Elveţia, despre ce înseamnă pentru el succesul şi premiile şi despre noul film cu „rockeri de provincie" care speră să fie gata în doi ani.
Află aici unde va avea loc premiera românească a filmului „Morgen”
Mai citeşte şi:
VIDEO Tudor Giurgiu l-a „ciuruit“ pe Sergiu Nicolaescu
„Adevărul": Cum v-a venit ideea filmului „Morgen"? Aţi ales special un subiect care să aibă rezonanţă pe orice meridian, să fie accesibil spectatorului de oriunde din lume?
Marian Crişan: Filmul a plecat de la un scurt articol dintr-un ziar local de Bihor, o ştire scurtă care prezenta povestea unor emigranţi prinşi în canalele de irigaţii de lângă graniţa cu Ungaria în ianuarie 2007. Articolul m-a impresionat, deoarece era toiul iernii, eu eram acasă la Salonta, înăuntru la cald, iar oamenii ăia erau undeva pe un câmp îngheţat. Am imaginat o întâlnire între un emigrant şi un localnic din Salonta. Memoria mea afectivă este foarte strâns legată de oamenii de acolo. Am vrut să fac un exerciţiu de contemplare asupra oamenilor şi locurilor de care mă simt cel mai legat. Există şi un fel de asemănare între acest mod de lucru şi modul de lucru al scenariştilor din neorealismul italian.
András a devenit Nelu
La ce v-aţi gândit când l-aţi distribuit în rolul principal pe Hatházi András? Îl cunoşteaţi bine de pe scenă? De ce vi s-