In toamna lui 2008, cand politicienii si o buna parte din romani credeau ca vom fi ocoliti de criza, multinationalele au inceput sa taie din bugetele de publicitate, dupa modelul companiilor mama. Acum, corporatiile anunta cresteri ale bugetelor de marketing la nivel global. Se vor aplica ele si in Romania?
Piata de publicitate da semne de revenire la nivel international, dupa ce marile companii au prins curaj sa investeasca mai mult in marketing. Giganti din FMCG precum Procter&Gamble, Unilever si Reckitt Benckiser si-au crescut bugetele de reclama in primul semestru al lui 2010 cu procente cuprinse intre 4% si 140%, comparativ cu prima parte a lui 2009.
FMCG-ul este si in Romania principalul motor al pietei de publicitate. In primul semestru al anului, 11 din primii 15 advertiseri erau producatori de bunuri de larg consum (ceilalti patru au fost jucatorii din telecom).
Insa cat de mult se va resimti, local, optimismul global al gigantilor din FMCG? “Bugetul nostru de marketing este proiectat astfel incat sa sustina activitatile de brand pe care le planficam in fiecare an, deci daca exista diferente intre perioade, sunt dictate de planul nostru de activitati”, a spus, pentru Wall-Street, Stefan Klingler (foto), Marketing Manager Divizia Detergenti, Henkel Romania.
“Planul de activitati” al Henkel, companie care produce marci precum Persil, Perwoll, Pur, Schauma si Fa, si care in primul semestru al anului a ocupat pozitia 5 in topul advertiserilor, a prevazut o crestere a bugetului de marketing pentru divizia de detergenti in primul semestru. “Am fost foarte activi in prima jumatate a lui 2010 si vom continua la fel in a doua jumatate a anului. Bineinteles, vom continua sa ne sustinem activ brandurile prin investitii in media”, a mai spus Klingler.
Si Kraft Foods Romania, producatorul Milka, Poiana si Jacobs, pe locul 6 in topul