Aeroportul Mihail Kogălniceanu din Constanţa a înregistrat un trafic de puţin peste 41.000 de pasageri în primele şapte luni ale anului, mai mult cu doar 2% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit oficialilor companiei.
Până la sfârşitul anului, reprezentanţii aeroportului aşteaptă un trafic de 95.000 de pasageri.
În timp ce aeroportul din apropierea litoralului românesc nu atrage nici măcar o sută de mii de turişti anual, aeroporturile din străinătate de lângă staţiunile turistice de la mare primesc milioane de turişti anual. Un exemplu este aeroportul din Antalya, care a înregistrat 19 milioane de pasageri în 2008, potrivit ultimelor date disponibile.
Cum se poate face turism pe litoralul românesc cu doar 40.000 de persoane care ajung la mare cu avionul?
"Turismul în general şi turismul de pe litoralul românesc au fost privite ca o glumă şi nu ca o industrie care poate genera bani la bugetul de stat, poate crea locuri de muncă şi aşa mai departe. Acest lucru explică faptul că nu avem o strategie la nivel naţional în turism şi prin urmare un turist care vine din Capitală la mare face şase ore cu maşina", a declarat Paul Mărăşoiu, directorul general al lanţului hotelier Golden Tulip pentru Europa de Est, ce operează o unitate hotelieră şi pe litoralul românesc.
Cele mai multe hoteluri din staţiunile de la mare au operat cu doar jumătate din camere ocupate în timpul săptămânii. "Situaţia este critică, veniturile noastre sunt cu 15% mai mici decât cele de anul trecut şi cu 30% sub cele estimate", a spus şi Josef Goschy, proprietarul lanţului hotelier Unita Turism, ce operează mai multe unităţi la mare.
"Dacă nu există infrastructură feroviară, rutieră şi nici zboruri domestice operate de companiile aeriene, cum pot ajunge turiştii la mare?", spune Mărăşoiu.
Şi Anca Nedea, directorul general al hotelului de patru stele