Profesorii au pierdut contactul cu evolutia tehnologiei, nu se fac deloc cursuri practice si oricine, indiferent de nivelul de pregatire, poate face o facultate. Acestea sunt doar cateva dintre frustrarile acumulate in anii de studentie de tinerii absolventi de facultate, cei care vor deveni viitorii lideri ai Romaniei. Afla ce propuneri au acestia pentru reformarea sistemului.
"Cel mai mult m-a deranjat faptul ca profesorii au pierdut contactul cu piata muncii si ne predau tehnologii care nu se mai utilizeaza de ani de zile, pentru ca nu cunosc noile tehnologii de pe piata", a spus Alin Fimon, absolvent al facultatii de inginerie electronica din Suceava, pentru DailyBusiness.ro.
Cat despre cum derulau cursurile practice pe aceste tehnologii vechi, Alin spune mahnit ca nici nu se pune problema sa fi facut practic ceva in timpul facultatii. "Am invatat doar teoria. Practica era doar in interiorul universitatii, nu in cadrul unei companii astfel incat sa putem sa vedem de ce suntem in stare intr-un mediu competitiv. Venim pe piata muncii 'ca boii', fara sa stim sa facem nimic", mai spune Alin Fimon.
Daniel Ordan, un absolvent de management la ASE, spune ca principala sa nemultumire este legata de faptul ca diploma de licenta nu mai valoreaza nimic, pentru ca nu are la baza niste competente reale ale licentiatului. "Diploma a devenit doar o conventie, iar problema este determinata de sistemul exemenelor de admitere, chiar si cele din mediul de stat, nu doar din cel privat. Sunt multe facultati la care se intra pe baza de dosar, insa evaluarea studiilor din liceu nu se face in toate unitatile de invatamant la fel, sunt licee cu profesori mai severi si licee unde notele mari se iau foarte usor", spune Daniel Ordan.
"Dar asta este doar una dintre probleme, intregul sistem trebuie reformat si centrat pe student, pentru ca el este cel