Locuitorii unui bloc din Capitală au plătit în luna iulie pentru încălzirea apartamentului. În schimb, o familie care nu au putut achita deodată o regularizare de 1.800 de lei stă din luna aprilie fără gaz.„Victimele” nu pot găsi rezolvare nici la Protecţia Consumatorului, deoarece contracte făcute de GDF SUEZ Energy România, fostul Distrigaz, sunt în avantajul lor.
GDF SUEZ Energy România face legea în casele bucureştenilor, fie vară, fie iarnă. Încasează bani pentru căldură vara şi justifică simplu că a fost eroare de citire a contorului, dar, pe de altă parte, nu reia furnizarea gazului unui client care achită „în rate” o factură uriaşă.
Cazul celor care s-au trezit cu facturi la căldură în timp ce afară erau 38 de grade Celsius a fost înregistrat în cartierul Bucureştii Noi. “Abia aşteptam să vină vara ca să plătim mai puţin la întreţinere. Astă iarnă, pentru un apartament de două camere în care stau singură, plăteam câte 300 de lei pe lună”, poveşte Carmen Gavrilă, locatară a blocului A3 de pe strada Băiculeşti nr 5 din sectorul 1.
Femeia, pensionară, n-a scăpat de factura la căldură nici măcar în prima lună de vară, iunie, când a plătit 216 de lei la întreţinere, din care 122 de lei pentru încălzirea locuinţei.
Luiza Mutu stă într-o garsonieră de 25 de metri pătraţi, în acelaşi imobil de pe strada Băiculeşti. Tânăra plătea întreţinerea în lunile de iarnă 310 lei, iar în luna iunie a plătit 211 de lei întreţinerea, din care 75 de lei căldura.
S-a citit greştit contorul
La parterul blocului, printr-o notă, administratorul Cristian Ioniţă explică decontul lunii iunie. “Datorită unei erori generate de către personalul Distrigaz Sud- Serviciul Citire Contori, din data de 17 martie 2010 indexul înregistrat de către contorul de gaze naturale de la centrala termică a fost citit greşit”, se arată în notă.