Fiul meu a facut recent o calatorie in Romania, insotit de intreaga sa familie. A inchiriat, la Budapesta, un microbuz Fiat, platind 1.000 de dolari pentru trei saptamani. La Bucuresti se cerea un pret de 1.000 de dolari, pe saptamana.
Ce e mai avantajos? Sa inchiriezi cuiva o masina pe 1.000 de dolari pentru trei saptamani sau sa tii masina parcata, trei saptamani? O simpla problema de aritmetica economica.
Romania reala: Industria turismului I
Situatia infrastructurii rutiere din Romania e deplorabila, luand in considerare vitezele de regim ale tuturor automobilelor moderne. Este evident ca soselele din Romania au fost desenate de ingineri care nu stiau sa conduca o masina, cu exceptia catorva segmente noi de autostrada, care, de asemenea, au anumite carente majore.
Soselele vechi, desi "drumuri nationale", nu sunt prevazute cu un element de absoluta necesitate rutiera: un "umar" de stationare unde sa tragi masina in caz de pana sau pur si simplu unde sa faci o pauza in condus, fara a impiedeca restul circulatiei. Aceasta notiune e complet straina celor care au proiectat soselele, probabil inchisi intr-un borcan ermetic, complet izolati de realitea din afara lui.
"Scoate-o d-le de pe drum!"
Daca se intampla vreun accident, masinile avariate se tin pe loc, oprind circulatia, pana cand jandarmii sau politistii isi fac investigatiile de rigoare. In Germania e o regula: "Scoate-o d-le de pe drum, impinge-o in sant si lasa-ne sa trecem!"
Impresia initiala, la intrarea in tara, e oferita de situatia drumurilor, atitudinea agresiva a conducatorilor auto locali si aspectul structurilor de pe marginea drumului. Darapanaturile nu asigura niciun fel de incredere in ceea ce turistul poate astepta de la restul calatoriei prin Romania.
Bande intregi de tigani (pardon, rromi), in majorit