Volkswagen Tiguan, Ford Kuga şi BMW X5 sunt modelele de import cel mai bine vândute.
Dintre SUV-urile de import românii au ales în prima jumătate a acestui an modelele mai scumpe, care îmbină sportivitatea cu un aspect exterior foarte atrăgător. Spun „sportivitatea" pentru că maşinile alese au mai degrabă calităţi pe asfalt decât în afara lui. Toate excelează în privinţa ţinutei de drum la viteze mari, precum şi a consumului, dar în off-road au performanţe cel mult moderate.
Volkswagen Tiguan este liderul clasamentului, urmat de Ford Kuga şi BMW X5. Volumele de vânzări pe primele şase luni nu sunt impresionante, căci adunate şi tot nu depăşesc 1.000 de unităţi. Apariţia modelului Dacia Duster a îngropat vânzările de SUV-uri ieftine de import, după cum reiese din datele de vânzări pe primele şase luni. Fără a putea face publice datele confidenţiale ale Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor Auto (APIA), putem spune însă că marca românească a desfiinţat practic cifrele de vânzări ale modelelor sud-coreene care dominau până acum topul. Clienţii s-au reorientat către versiunile de vârf ale maşinii autohtone în detrimentul echipărilor de intrare în gamă de import. Amatorii de offroad au considerat că Duster e suficient, ei nefiind interesaţi în general de rafinamentul interiorului sau de performanţele pe şosea.
Însă dacă sunteţi interesaţi de un SUV de import, atunci merită să ştiţi care sunt atuurile şi punctele slabe ale liderilor. Iată-le în cele ce urmează.
Volkswagen Tiguan: mic, economic şi agil
Tiguan este de fapt un crossover, dar este înca¬drat la clasa SUV, ca mulţi dintre concurenţii săi de altfel. Asta înseamnă că nu este la fel de înalt sau de masiv ca un SUV obişnuit, dar şi că aduce cu sine avantajele ce decurg din dimensiunile mai mici. Este potrivit pentru cei care caută să cumpere o maşină cu care să se descurce prin