Mai multe persoane din judeţul Mehedinţi au fost obligate de sucursala Volksbank să plătească rate mai mari, iar acum banca trebuie să le restituie sumele percepute ilegal. Numai unui singur cetăţean într-un an banca i-a luat cu aproape 10.000 de lei mai mult. Severineanul care făcuse credit pentru o casă, pe o perioadă de 25 de ani, a observat neregula când într-un an îi crescuse rata de două ori. Omul a anunţat inspectorii OJPC Mehedinţi, iar comisariatul Oficiului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului, după ce a finalizat ancheta, a obligat banca să îi restituie banii clientului.
Plângerile curg acum şi numai în câteva săptămâni aproape 50 de persoane s-au plâns Protecţiei Consumatorului de aceeaşi problemă, la aceeaşi bancă.
„Pe 17 august, banca în cauză i-a restituit unui reclamant suma de 9.970 de lei, reclamaţia fiind astfel soluţionată pe cale amiabilă. Este vorba despre un consumator care în urmă cu trei ani a făcut un credit ipotecar pe o perioadă de 25 de ani, pe suma de 100.000 de lei. După zece luni de la semnarea contractului, consumatorul a sesizat creşteri mari la rată. Diferenţa era cauzată de unele schimbări din contract, dobânda crescuse de la 5,20% la 7,10%, schimbări de care clientul nu ştia. În contract scria foarte clar că acel comision se poate modifica doar în primul an şi dacă clientul nu respectă dările către bancă. În acest caz, clientul a plătit ratele la timp, însă banca i-a perceput în continuare comision de risc de 7,10%. În acest caz, Legea nr. 193, privind clauzele abuzive nu a fost respectată, iar banca a schimbat datele din contract fără nici un drept. Avem în acest caz 50 de clienţi care au procese cu această bancă, fiind vorba despre aceeaşi problemă: banca nu a respectat nici un contract. Ne aşteptăm ca numărul plângerilor să crească“, a declarat Ionuţ Sibinescu, comisar şef adjunct la Protecţia Consumatorului Mehed