Ford produce deocamdată la Craiova doar utilitara uşoară Transit Connect şi a amânat cu un an producţia lui B-Max Primii trei producători de componente care vor deveni furnizori pentru uzina Ford de la Craiova au început lucrările de construcţie la fabricile situate aproape de uzina Ford, anunţul acestora venind după ce constructorul american şi-a făcut publice noile planuri pentru fabrica din România, unde începând din toamna anului viitor va produce modelul B-Max, cu un an întârziere faţă de planul iniţial.
Tot în sectorul componentelor auto, un al patrulea producător este interesat de o investiţie pe fosta platformă industrială a ARO, în Câmpulung Muscel. "Sunt şanse să avem o nouă investiţie la Câmpulung, dar nu există încă niciun calendar al acestei investiţii", a spus Constantin Stroe, preşedintele Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), care mai deţine şi funcţia de vicepreşedinte al Automobile Dacia.
În acelaşi timp, potrivit preşedintelui ACAROM, România are în continuare "un potenţial uriaş de a atrage noi investiţii, dar criza ne-a dat înapoi. Pe acest fond am pierdut cel puţin zece mutări ale producătorilor de componente", dar elemente precum majorarea TVA şi instabilitatea legislativă sperie cel mai mult investitorii. În acelaşi timp, începând cu 2011 există şanse mari să vedem noi investiţii ale producătorilor de componente pe piaţa locală, potrivit lui Constantin Stroe.
Anunţul noilor investiţii reprezintă un prim semn legat de dezgheţarea investiţiilor străine pe piaţa locală unde industria producătoare de componente generează un business anual de aproape 5,4 mld. euro realizat de peste 800 de companii.
Zece producători la Craiova
Dintre cei zece producători de componente care se vor instala în cadrul uzinei Ford, Johnson Controls este prima companie care a demarat deja un program de re