După ce a câştigat o licitaţie pentru reabilitarea unei căi ferate, societatea franceză Alstom a oferit alte echipamente beneficiarului Electrificare CFR (CFRE) SA - furnizorul oficial de electricitate pentru societăţile de căi ferate de sub pulpana lui Radu Berceanu. Subordonaţii ministrului Transporturilor fac orice pentru a fi pe plac francezilor, iar determinarea acestora a mers până acolo încât au cerut înlocuirea inginerului Constantin Stoica, care făcea supravegherea lucrării.
Acesta s-a opus dorinţelor francezilor, fapt care i-a atras "penalizarea" din partea lui Ionel Truică, directorul Electrificare CFR responsabil cu implementarea proiectului respectiv. Transurb Technirail SA - Tuc Rail SA (TTR), firma care asigură consultanţa tehnică a proiectului, care ar trebui să aibă rolul unui "diriginte" de şantier şi care ar fi trebuit să se afle mai presus de ingerinţele beneficiarului - o păcătoasă societate invizibilă a Ministerului Transporturilor -, a trebuit să înghită mofturile românilor, oameni cu spate politic. Asta pentru a nu-şi risca buna relaţie cu Ministerul Transporturilor.
Pe scurt, în decembrie 2005, România a semnat un acord de împrumut cu Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare în valoare de 22,5 milioane de euro, bani necesari pentru modernizarea reţelei electrice feroviare pentru zona Timişoara - Caransebeş - Craiova. La aceşti bani, Guvernul trebuie să mai adauge vreo 15 milioane de euro.
Proiectul prevedea trei planuri: primul, furnizarea şi instalarea echipamentelor de electrificare ale reţelei, al doilea achiziţia de druzine (vehicule pentru întreţinerea reţelei) şi a treia contractarea unui consultant tehnic care să supravegheze desfăşurarea celor două programe.
Documente inedite intrate în posesia noastră demonstrează însă că programul de furnizare şi instalare de echipamente a suferit niş