Iniţial, municipalitatea ar fi dorit să desfiinţeze traseul, dar oamenii au depus cereri pentru a nu fi uitaţi, iar edilii au revenit asupra hotărârii.
Din septembrie, liniile de transport public local vor suferi schimbări pentru rentabilizarea serviciului public. Prima şi cea mai importantă modificare din programul de curse a fost desfiinţarea traseelor care funcţionează cu prea puţini călători.
Prima rută la care s-a renunţat a fost Sarata - Ciritei. Aceeaşi soartă urma să o aibă şi traseul spre cartierul Speranţa, considerat nerentabil. Zvonul că ar putea rămâne fără mijloace de transport în comun i-a speriat pe navetiştii din Speranţa, care au depus cereri la Primărie pentru menţinerea traseului.
Navetă grea pentru copii
„Ne-am supărat când am auzit că s-ar putea să nu mai fie traseul. Noi ne mai descurcăm, dar copiii nu ştiu cum ar mai ajunge la liceu“, a spus Liliana Alexandrescu, educatoare.
Cererile nemţenilor au avut ecou la şefii municipalităţii, care au aprobat traseul secundar M11, pe care vor circula două microbuze, cu o frecvenţă de 30 de minute, având punctul de plecare la capăt de linie Izvoare şi cel de sosire, gara Piatra Neamţ. Chiar dacă traseul va fi menţinut, localnicii din Speranţa nu i-au convins pe edili să instituie o singură linie până în oraş, fiind nevoiţi să circule cu un troleu şi un microbuz.
Bilet valabil o oră
„Din cauza suprapunerii traseului Speranţa - Dărmăneşti al autobuzelor cu troleibuzele societăţii Troleibuzul SA, s-a optat pentru varianta Speranţa -1 Mai cu autobuz şi continuarea cursei cu troleibuzele, în direcţiile Dărmăneşti şi Sarata, cu un singur bilet, valabil o oră“, a menţionat Radu Tudor, purtătorul de cuvânt al Primăriei.
Nemţenii au acceptat varianta de a folosi un singur bilet pe două mijloace de transport dacă se încadrează în timp. „Cu puţi