Proprietarii preferă să publice din ce în ce mai multe anunţuri pe internet în detrimentul ziarelor şi revistelor
Cumpărătorii accesează din ce în ce mai multe portaluri de imobiliare pentru a vedea cât mai multe oferte
În timp ce piaţa imobiliară se prăbuşeşte în viaţa reală, se pare că în mediul online informaţiile legate de acest domeniu se mutiplică de la o zi la alta, iar pe internet atât proprietarii, cât şi cumpărătorii sunt din ce în ce mai activi. Pe de-o parte proprietarii preferă să publice cât mai multe anunţuri în mediul online în detrimentul printului, iar cumpărătorii accesează din ce în ce mai mult site-urile imobiliare pentru a vedea toate ofertele. Aşadar, dacă în anul 2003, anunţurile publicate online reprezentau doar 9% din totalul anunţurilor de vânzare, acum acest procent a ajuns la 60%, reiese dintr-o analiză realizată de MagazinulDeCase.ro.
Costurile reduse pentru listare, posibilităţile de prezentare detaliată a proprietăţii, adăugarea de poze şi poziţionarea proprietăţii pe hartă au contribuit decisiv la mutarea ofertei de imobiliare din zona de ziare şi reviste către internet.
Proporţia între online şi print s-a schimbat de la an la an
Conform unei analize MagazinulDeCase.ro, în anul 2003, anunţurile publicate online reprezentau doar 9% din totalul anunţurilor de vânzare. Începând cu anul 2006 balanţa s-a înclinat deja în favoarea mediului online, când 52% din numărul total al anunţurilor de vânzare erau publicate online. În 2009, procentul anunţurilor de vânzare publicate în mediul online a ajuns la 55%, iar în 2010 la 60%.
Odată cu începerea crizei, numărul de anunţuri de vânzare din online aproape că s-a dublat în raport cu anunţurile din print. Astfel, în 2009 s-au înregistrat cu 45,95% mai puţine anunţuri publicate în ziare şi reviste decât în online, acelaşi trend menţinând