Constructorul american Bechtel va finaliza încă 12 kilometri din Autostrada Transilvania (A3) în următoarele trei luni. "Tronsonul 2B al Autostrăzii Transilvania, între Câmpia Turzii şi Turda, va fi de 12 kilometri şi va fi finalizat în noiembrie.
Finalizarea acestui tronson va duce la scoaterea traficului greu din cele două oraşe şi va face ca distanţa între ele să fie parcursă în zece minute, în loc de 45 de minute, cât este în prezent", a declarat premierul Emil Boc ieri, aflat pe şantierul A3. Astfel, după şase ani de la demararea lucrărilor, din cei 415 kilometri cât va avea A3, au fost realizaţi numai 55 de kilometri. În lipsa finanţării necesare de la bugetul de stat, pentru continuarea lucrărilor la A3, autorităţile vor să apeleze la parteneriatul public-privat. Radu Berceanu, ministrul Transporturilor, a explicat că în prezent se analizează posibilitatea continuării lucrărilor la A3 pe tronsonul Târgu Mureş - Braşov, cu o lungime de 161 de kilometri, "printr-un fel de parteneriat public-privat", deoarece dacă se va merge în continuare pe soluţia plăţilor de la bugetul de stat, lucrările vor înainta extrem de încet, iar costurile ar creşte foarte mult. Ministerul a început discuţii cu compania Bechtel şi cu alte companii interesate, care să preia anumite porţiuni din acest tronson, "într-un fel de parteneriat public-privat".
"În acest parteneriat public-privat, tot de la buget se plătesc banii, dar se achită firmei private pe 20-30 de ani, ca la Comarnic - Braşov. Acelaşi lucru se poate aplica şi aici - ori pe întreaga lucrare - ori pe porţiuni, adică ia Bechtel o parte, iar altă firmă altă parte", a explicat Radu Berceanu. Pentru derularea lucrărilor în 2010, Executivul a decis să aloce 977,1 milioane de lei, în condiţiile în care datoriile CNADNR faţă de Bechtel se ridicau, la sfârşitul anului trecut, la 903 milioane de lei. @N_