Radu Timiş, acţionar al CrisTim: Tendinţa (de extindere a reţelelor de magazine proprii) este normală în această periodă. Atât timp cât consumatorul are putere de cumpărare mai mică, cumpără mai des de la magazinele de cartier unde are preţuri adaptate la puterea lui de cumpărare. Radu Timiş, unul dintre cei mai cunoscuţi antreprenori locali, proprietarul producătorului de mezeluri CrisTim, intenţionează să dezvolte în următorii trei ani o reţea de 200 de magazine de cartier în Capitală, proiect demarat în acest an, când au fost deschise deja 33 de magazine.
"Avem în acest moment 33 de magazine de cartier, care au fost deschise în ultimele cinci-şase luni şi vrem ca până la finalul acestui an să avem 60. Obiectivul este ca în următorii trei ani să avem într-o primă etapă 200 de astfel de magazine", a declarat Radu Timiş, acţionarul CrisTim, companie cu afaceri de 85 mil. euro în industria mezelurilor.
Miza, o piaţă de 11 miliarde de euro
Magazinele mici de cartier, alimentarele şi mini-marketurile, operate în mare parte de către companii cu capital românesc, deţin în prezent 56% din piaţa bunurilor de larg consum, potrivit unui studiu realizat de compania de cercetare a pieţei GfK în primele trei luni din an. Piaţa de profil este estimată la circa 20 de miliarde de euro, ceea ce înseamnă că magazinele din comerţul tradiţional au rulaje anuale de peste 11 miliarde de euro.
Timiş este cunoscut pentru deciziile de business surprinzătoare pe care le ia, mai ales după ce a decis să schimbe anul trecut de două ori echipa de management, pentru ca ulterior să se întoarcă la conducerea executivă a CrisTim după o pauză de câţiva ani, cât şi pentru rapiditatea cu care implementează ideile în business.
Prin decizia de a dezvolta o reţea de magazine de cartier de mari dimensiuni, proprietarul CrisTim intră în competiţie directă cu reţeau