Monitoarele cu preţuri mai mici sau apropiate de valoarea de 500 de lei sunt cele care aduc cele mai mari vânzări în România, o piaţă cu vânzări mici în raport cu alte ţări din regiune, şi care se află pe un trend descendent potrivit datelor furnizate ZF de LG şi Philips.
"Pentru 2010 preţul mediu la monitoarele LCD LG a fost de 499 de lei pentru diagonala de 19 inchi şi de 539 de lei pentru cea de 20 de inchi", au spus pentru ZF oficialii LG România.
"Preţul mediu pentru un monitor vândut în România este de aproximativ 90 de euro", a declarat pentru ZF Cristian Bucur, director de vânzări pentru monitoare Philips în cadrul companiei MMD.
"La preţul mediu de 90 de euro se adaugă marja distribuitorului - de 2-3% şi cea a retailerului, de până la 15%, după care se aplică TVA, ajungându-se astfel la preţul final, de la raft".
În primul semestru al acestui an importurile de monitoare în România au scăzut la 174.000 de la aproape 200.000 de unităţi în 2009, potrivit datelor companiei MMD.
În al doilea trimestru, spune Bucur, o mare parte dintre vânzări a fost generată de programul guvernamental Euro 200, prin care familiile cu venituri mici primesc un cupon cu valoarea de 200 de euro care poate fi utilizat pentru achiziţia unui computer desktop şi a unui monitor. Philips a ajuns numărul unu pe piaţa locală în al doilea trimestru după ce a reuşit să concentreze o mare parte din vânzările prin programul Euro 200, cu un monitor de 16 inchi cu un preţ de aproximativ 400 de lei, importat special pentru acest tip de livrări.
"În al doilea trimestru monitoarele Philips au fost cel mai bine vândute de pe piaţă, cu un număr de 15.000 de unităţi din totalul de 59.000. Creşterea vânzărilor Philips şi clasarea pe locul unu în al doilea trimestru sunt în mare parte explicate de impactul programului Euro 200", spune Bucur. Cea mai mare parte a vânzăril