Romanul s-a nascut poet chiar si in business. Ce parere aveti de firme ca Da-mi sa-ti Dau Agrement, Bebe Gogosarul, Un Frate, sau Usturoi cu Mamaliga Production?Se spune ca daca vrei sa afli care sunt valorile unui popor, este suficient sa faci o scurta trecere in revista a vorbelor de ocara pe care le folosesc reprezentantii sai. Departe de a fi la fel de reprezentative, numele pe care micii antreprenori le aleg pentru business-ul lor, pe langa faptul ca sunt de multe ori amuzante, le tradeaza pasiunile, gradul de cultura, aspiratiile si, uneori, chiar temerile.
Animalele, la mare cinste
Destul de multe firme din Romania poarta numele unui animal. Dar pentru ca limba romana a pierdut demult batalia cu engleza in ceea ce priveste expresivitatea si sonoritatea, cele mai multe dintre micile afaceri din Romania sunt botezate cu echivalentele din "limba internationala". Nu se stie niciodata cand afacerea se poate extinde peste granite si de ce sa-ti mai bati capul cu o rebotezare?
Astfel, pe langa neaosul Melcu Com, un exemplar rar de limba romana, intalnim Hungry Bunny, Big Pig, Bad Dog, Pro Capra, Mobil Foca sau Fat Cat Entertainment.
Broasca, iubita sau nu ca animal, se intampla sa apara si ca nume de familie. Iar daca acela care il poarta isi mai deschide si o firma, se naste Miss Frog, cu obiect de activitate comertul cu amanuntul, detinuta de Valeria Broasca. "Domnisoara broasca" nu ar fi sunat la fel de bine. Aceeasi situatie si in cazul "Lucky Frog", firma a domnului Brotac Adrian Petrisor.
Nu lipsesc nici pasarile. Cucu Web Services este unul dintre exemplarele "cu pene".
Mesaje cu bataie lunga
Unii mici antreprenori aleg ca numele firmei lor sa se constituie si intr-un mesaj pentru clienti sau sa arate, poate, o "filozofie de viata ori de business". Sa fie romanul mai mult decat poet? @