De la 1 iunie și până în prezent, Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România a adunat peste 5,3 milioane de euro din taxele practicate la punctul de trecere Fetești- Cernavodă, amplasat pe Autostrada Soarelui.
Taxa pentru trecerea podului de la Fetești a fost instituită în urmă cu un an. La acea dată, ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, declara că punctul de trecere încasează aproximativ 100.000 de euro pe zi, bani care, într-un an, pot fi folosiți pentru a face „jumătate din deszăpezire“ și îi acuza pe predecesorii săi că nu au introdus taxa mult mai devreme.
Cu toate acestea, conform datelor furnizate de CNADNR, în primele zece zile de la instituirea taxei de pod, în august 2009, încasările au fost de aproximativ un milion de euro.
Taxa de pod, majorată, dar cu TVA mai mare
Anul acesta, traficul spre și dinspre litoral s-a menținut la cote mari, în ciuda crizei economice. Dacă până la 1 iulie 2010 taxa pentru autovehicule era de 10 lei, odată cu debutul lunii iulie, taxa s-a mărit la 11 lei, urmare a creșterii TVA-ului. Cu toate acestea, în urma creșterii taxei pe valoarea adăugată prețul ar fi trebuit să fie de 10,4 lei, dar reprezentanții CNADNR declară că s-a rotunjit suma pentru ca „șoferii să nu fie puși în imposibilitatea de a nu avea bani ficși la ei și pot bloca circulația“.
„Au majorat taxa și nici nu au anunțat acest lucru. M-am trezit că mă scormoneam în buzunar de un leu pentru că cei de la casieria podului de la Fetești nu aveau să-mi dea rest, iar în spatele meu se formase colană de mașini, care cred că mă înjurau pe mine“ declara, pe 4 iulie 2010, bucureşteanul Răzvan Chiru.
Şoferii sunt vinovaţi
În replică, CNADNR declară că vina o poartă șoferii că nu au luat în calcul mărirea TVA-ului de la 1 iulie. „Noi am mediatizat pe cât posibil faptul că de la 1 iulie taxa de