Romania, cu peisajul ei pristin, cu minunatiile ei naturale, ar putea fi o mina de aur pentru o natiune macinata de saracie. Fiecare cetatean al tarii ar putea fi angrenat in industria turismului, fara niciun fel de "reprofilare" sau investitii aditionale.
Un individ, de la tara sau de la oras, poate oferi anumite lucruri - daca are posibilitatea - care sunt in afara razei de actiune a hotelurilor sau motelurilor, oferind experiente unice unui turist strain.
Romania reala: Industria turismului I
Romania reala: Industria turismului II
In restul lumii exista asa numitele case cu "pat si mic dejun" ("bed and breakfast" in engleza, "petit pension" in franceza sau "kleine Gasthaus" in germana) care ofera turistilor o camera pentru dormit si un mic dejun, dimineata, la preturi bune, extrem de avantajoase. Dupa ani de zile, turistii si gazda devin buni prieteni si chiar ajung sa faca "schimburi" de vacanta, petrecand concediile unii in casele altora, in tari diferite.
Un roman intreprinzator ar putea incepe cu tema vietii la tara, indiferent de regiune, facand reclama, prin agentiile de turism sau pur si simplu, prin crearea unei imagini unice:
"Traiti experienta vietii la tara, in Moldova!" (Sau in Banat, Oltenia sau in Muntii Apuseni)
O camera curata e esentiala, iar o atitudine respectoasa pentru vizitator si mancarea cu caracter local, pot pune pe oricine in pozitia de a fi buni ambasadori ai turismului romanesc. In conditiile crizei actuale, multi europeni vor opta pentru asa ceva, daca inca isi mai pot permite concedii.
Industria hoteliera, prin asociatiile ei, trebuie sa-si formeze un cod etic, sa-i faca publicitate si sa inceapa o campanie de epurare a tuturor salariatilor care recurg la metode necinstite. Bineinteles, alegerea salariatilor trebuie facuta judicious in asa fel inca