Curtici – Braşov – Bucureşti
Odată cu aderarea la UE, România este obligată să asigure pe calea ferată o viteză de 160 km/oră pentru trenurile de călători şi nu de 120 km/oră, standardul românesc de viteză
CFR SA vrea să atragă fonduri europene de 3,6 miliarde de euro până în 2011 pentru a moderniza Coridorul de Transport Paneuropean IV, urmând ca până la finele anului să liciteze tronsoanele Radna-Curtici şi Simeria-Coşlariu, astfel încât trenurile să circule cu 160 de kilometri pe oră. În România, Coridorul IV are traseul Curtici-Simeria-Braşov-Bucureşti-Constanţa.
„Avem toate garanţiile că până la sfârşitul anului vom avea licitaţii de 1,6 miliarde de euro şi în 2011 de două miliarde de euro la care se adaugă bani de la bugetul de stat pentru cofinanţare proiectelor de pe Coridorul IV”, a declarat directorul general al CFR SA, Emil Sabo.
În prezent, pe coridorul IV se lucrează pe tronsoanele Câmpina-Predeal şi Bucureşti-Constanţa, care potrivit celor mai recente declaraţii ale ministrului Transporturilor, Radu Berceanu, va fi finalizat în vara anului viitor, cu o întârziere de peste un an.
Pentru sectorul Câmpina-Predeal, directorul CFR SA spune că lucrările sunt realizate în proporţie de peste 60%, astfel încât în luna noiembrie unul dintre cele două fire de circulaţie să fie finalizat, la fel şi cele 120 de poduri şi podeţe care în prezent sunt realizate în proporţie de 80%.
Deocamdată, doar tronsonul Bucureşti - Câmpina, în lungime de 92 de kilometri, a fost modernizat, însă din cauza faptului că nu s-au asigurat banii necesari pentru întreţinere au apărut puncte periculoase, care au dus la limitări de viteză. În prezent, aproape 40% din reţeaua de cale ferată şi peste 60% din numărul total de poduri şi podeţe au depăşit termenul limită la care ar fi trebuit reparate, situaţie care sporeşte riscul produce