În cei peste 30 de ani de activitate, vasluianca a lucrat şi ca logoped, consilier şcolar, psiholog sau inspector şcolar pe probleme educaţionale.
De-a lunul carierei sale, Veronica Anton a muncit cu micuţi de un an, cu elevi de gimnaziu, cu liceeni, dar şi cu adulţi, cadre didactice vasluiene.
Şi-a început cariera în 1977, ca logoped. Angajată la Centrul Logopedic din Vaslui, ea avea de corectat deficienţele de vorbire, de scriere, de pronunţie şi de citire ale elevilor.
„Cel mai greu de lucrat este cu adulţii“
„Vorbim de copii care au probleme de limbaj. Nu este uşor să lucrezi cu astfel de micuţi, însă pentru un psiholog şcolar adevărata provocare o constituie munca alături de adulţi pentru că aceştia au deja formate anumite convingeri peste care tu, ca profesionist, trebuie să treci“, a declarat Veronica Anton. Potrivit psihologului, un dascăl, ca să fie bun, trebuie să aibă o pregătire temeinică, continuă, îmbogăţită constant cu noi informaţii.
„Trebuie să fii bine ancorat din punct de vedere moral în munca pe care o faci. Motivaţia joacă şi ea un rol important. În momentul în care am abandonat domeniul logopediei şi am trecut la psihologie m-am reapucat de învăţat. Psihologul trebuie să fie un specialist în domeniul său de activitate, să fie ataşat de codul etic al acestei profesii“, este de părere Veronica Anton. Consideră că învăţământul românesc este unul de calitate, dar susţine că mai are numeroase deficienţe.
„Suntem încă deficitari la capitolul gestionare a resurselor umane. Trebuie să învăţăm să orientăm oamenii pe ceea ce au de făcut“, susţine Anton.
„Fiecare şcoală trebuie să aibă un psiholog“
Referindu-se la abilităţile obligatorii pe care trebuie să le aibă un psiholog bun, vasluianca a enumerat capacitatea de a-şi înfrâna felul de a fi, de a interveni atunci când