Intre Bucuresti si Constanta sunt 225 de kilometri pe calea ferata, distanta pe care trenurile noastre o parcurg cel mai repede in 3 ore si 42 de minute, asta daca circula conform graficului si nu inregistreaza intarzieri, ceea ce este greu de crezut.
In mersul trenurilor este trecut si un accelerat care face din Capitala pana la Constanta nici mai mult, nici mai putin de 4 ore si 22 de minute.
Debrecenul este la 221 de kilometri de Budapesta, dar pana si trenurile personale care circula pe aceasta relatie parcurg distanta in 3 ore si 28 de minute. Daca "drumul de fier" dintre cele doua orase unguresti este batut cu un accelerat, la destinatie se ajunge in 3 ore, in timp ce un rapid face doar 2 ore si 29 de minute.
La sud de Dunare, un tren rapid pargurge in 4 ore si 27 de minute o distanta de 334 km, cat este de la Sofia la Dimitrovgrad. De la Varna la Ruse, pe o distanta similara cu cea de la Bucuresti la Constanta, rapidurile bulgaresti fac 2 ore si 26 de minute.
In Cehia, o distanta ceva mai lunga, intre Praga si Brno (255 km), este parcursa de un tren rapid in 3 ore si 31 de minute, in timp ce un tren expres face cu aproximativ 50 de minute mai putin.
Distanta de 292 de kilometri dintre Varsovia si Cracovia este parcursa de un tren rapid al companiei de cai ferate poloneze in 2 ore si 59 de minute, iar de un intercity express o strabate in 2 ore si 29 de minute.
In Austria, intre Viena si Unzmarkt (240 km) toate trenurile de rang superior fac 2 ore si 43 de minute, in vreme ce distanta dintre Bratislava si Vrutky (224 km) este facuta de un tren rapid in 3 ore si 13 minute.
Tot o distanta de 224 de kilometri, de data aceasta in Letonia, intre Riga si Rezekne este parcursa in 2 ore si 52 de minute cu un tren express sau 3 ore si 41 de minute de un tren accelerat. @N_P