- Comentariu - nr. 613 / 21 August, 2010 Pe multi romani, criza i-a facut sa renunte la o serie de bunuri, in conditiile scaderii generale a nivelului de trai. Potrivit unui studiu GfK, per total, piata bunurilor de folosinta indelungata a scazut cu 15%, in al doilea trimestru al acestui an, fata de aceeasi perioada din 2009. Daca populatia nu a putut sa renunte la produse precum frigiderele sau masinile de spalat, a trecut perioada in care romanii isi schimbau telefonul mobil la fiecare doua luni, atrasi de reclame si de noile tehnologii. Conform studiului GfK, printre produsele la care romanii si-au redus cumparaturile se numara telefoanele mobile (o scadere de 28,5% in perioada aprilie-iunie), imprimantele, calculatoarele, electrocasnicele mari (o scadere de 13,6%), ramele foto si aparatele de fotografiat s.a. Singurul segment unde s-au inregistrat vanzari mai mari, cu 13%, a fost cel al electronicelor de larg consum. Datorita Cupei Mondiale, au crescut vanzarile la televizoare, insa nici pe departe la fel de spectaculos cum s-a intamplat la Campionatul European de Fotbal din iunie 2008. Fireste, numarul produselor taiate de pe listele de achizitii este mult mai mare, pe fondul scaderii drastice a puterii de cumparare si a nivelului de trai. GH.G. - Comentariu - nr. 613 / 21 August, 2010 Pe multi romani, criza i-a facut sa renunte la o serie de bunuri, in conditiile scaderii generale a nivelului de trai. Potrivit unui studiu GfK, per total, piata bunurilor de folosinta indelungata a scazut cu 15%, in al doilea trimestru al acestui an, fata de aceeasi perioada din 2009. Daca populatia nu a putut sa renunte la produse precum frigiderele sau masinile de spalat, a trecut perioada in care romanii isi schimbau telefonul mobil la fiecare doua luni, atrasi de reclame si de noile tehnologii. Conform studiului GfK, printre produsele la care romanii si-au redus cumparatur