Presa scrisa si audio-vizuala prezinta zilnic evenimente rutiere soldate de multe ori din nefericire cu victime din randul unor personae nevinovate, participante la traficul rutier.
Cresterea spectaculoasa a numarului de autoturisme, aparitia rapida a masinilor de mare putere la prima, dar mai ales la mana a doua au prins Romania total nepregatita din punct de vedere al infrastructurii stradale.
Accesul tinerilor direct sau cu sprijinul parintilor la autoturisme si mai recent la motociclete si motorete au adus in sosea o doza imensa de conducatori auto colcaind de adrenalina, teribilisti care insangereaza zilnic asfaltul mai mult sau mai putin neted al strazilor, soselelor si chiar autostrazilor noastre.
Cat timp nu ai fost implicat direct intr-o asemenea tragedie, cat timp nu ai pierdut pe cineva drag, copil, parinte, ruda apropiata privesti cu oarecare detasare acest adevarat carnagiu care a transformat calatoria cu masina in cel mai riscant mijloc de deplasare.
Putem tempera acest adevarat genocid?
Este o realitate, testul de sustinere a examenului pentru permis de conducere auto nu poate pune in evidenta particularitatile psihice ale candidatului, capacitatea acestuia de a negocia corect situatiile cu care te confrunti in agitatia traficului, disponibilitatea sa ca individ de a se supune reglementarilor rutiere.
In aceste conditii, un incident rutier trebuie sa constitue un prilej de evaluare a capacitatilor si abilitatilor celor implicati, putand conduce la eliminarea definitiva din randul soferilor a celui care evident poate fi un potential pericol cand se afla la volan.
Simpla amenda sau suspendare pe 30-90 de zile a dreptului de a conduce nu au cum sa faca dintr-un individ cu certe carente fizice sau comportamentale un sofer corect.
Este adevarat ca evaluarea prin p