Modelele 4x4 prin definiţie, între care şi noul Volkswagen Touareg, şi-au păstrat aura de vehicule de statut.
Nici măcar criza financiară nu poate să-i despartă pe români de SUV-urile lor. Valurile de cumpărători s-au mai domolit, în comparaţie cu anii de graţie 2007-2008, dar pasiunea a rămas.
Statistica Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) este grăitoare: în prima jumătatate a anului, segmentul SUV a contribuit cu 4.534 de unităţi la totalul vânzărilor de autoturisme noi înregistrate pe piaţa autohtonă (52.952 de maşini).
Doar două segmente s-au descurcat mai bine
Dacă excludem cele 1.522 de unităţi Dacia Duster vândute până în iunie (inclusiv), rămân 3.012 SUV-uri din import - achiziţionate la preţuri care rareori coboară sub 20.000 de euro (cu TVA inclusă) - adică de aproape două ori mai multe decât autoturismele de oraş (din segmentul A - Chevrolet Spark, Fiat Panda, Suzuki Splash ş.a.) comercializate în acelaşi interval!
De altfel, singurele automobile care au acumulat vânzări superioare în prima jumătate a anului au aparţinut claselor B şi C - subcompactă (Dacia Logan, Dacia Sandero, Volkswagen Polo, Renault Clio ş.a.) şi compactă (Skoda Octavia, Volkswahen Golf, Ford Focus ş.a.).
Maşinile medii şi mari, mai puţin interesante
Cei mai mulţi români dispuşi să investească o sumă indecentă pentru aceste vremuri într-un autoturism (minimum 20.000-30.000 de euro) preferă un SUV din import (Volkswagen Tiguan, BMW X5, Audi Q5 ş.a.).
Clasa medie (Volkswagen Passat, Opel Insignia, Ford Mondeo ş.a.) a înregistrat vânzări de 2.546 de unităţi. Modelele mari (Mercedes- Benz Clasa E, BMW Seria 5, Audi A6 ş.a.) au atras numai 226 de cumpărători, iar maşinile din clasa de lux (BMW Seria 7, Mercedes-Benz Clasa S, Porsche Panamera ş.a.) - doar 57.
N