După 24 de ani ca pilot de vânătoare, Dorel Batovski a "evadat" din armată pentru aviaţia civilă. Fostul pilot militar deţine postul de vicepreşedinte al Carpatair, unde este coleg cu soţia sa.
Ca orice copil, Dorel Batovski a avut de mic copil vise. Şi-a dorit să fie şofer apoi tractorist şi în cele din urmă aviator. Avea înclinaţie spre domeniile tehnice, ca aproape orice alt băiat. Şcoala generală a făcut-o atât la oraş, cât şi la ţară, în funcţie de serviciul părinţilor. A ales să urmeze cursurile Liceului Militar „Tudor Vladimirescu” de la Craiova, loc unde a şi decis să-şi construiască o carieră militară. În 24 de ani de militărie, Dorel Batovski a fost martorul mai multor etape ale evoluţiei armatei. Înainte de 1989, sistemul funcţiona pe standardele implementate în urma Tratatului de la Varşovia. După 1989, într-un sistem conservator, armata s-a urnit greu, iar aviaţia a suferit din lipsa resurselor, adică a combustibilului şi implicit a orelor de zbor.
Click pe poză pentru galerie foto!
Numai 30 de minute de zbor pe an
„În perioada 1998-2001, am zburat numai câte 30 de minute în fiecare an pentru a ne putea menţine calificarea de personal navigant. Odată cu începerea procesului de aderare la NATO au venit şi resursele, a fost modificat şi Mig-ul 21„LanceR” şi am început un program intensiv de pregătire după noile standarde. Apoi România a început să reducă din numărul de baze militare şi în 2004 a venit rândul Bazei 93 Aviaţie Vânătoare Bombardament din Timişoara. Pentru mine cariera militară a însemnat tot timpul zborul. Nu m-am gândit să renunţ la el niciodată”, îşi aduce aminte Dorel Batovski de momentul în care a decis să evadeze din armată în aviaţia civilă.
Foto: Alături de soţia lui cu care este coleg la serviciu
Serialul militar preferat
“JAG: Justiţie militară” e