Actorul, care joacă rolul unui activist de partid în pelicula „Caravana cinematografică“ regizată de Titus Muntean, vorbeşte despre drama trăită de România sub comunism. Într-un amplu interviu acordat „Adevărului literar şi artistic“, Dorian Boguţă descifrează mesajul care se ascunde în spatele scenei unui viol brutal.
Tavi (Dorian Boguţă), un tânăr şi ambiţios activist de partid stă faţă în faţă cu Corina (Iulia Lumânare), bibliotecara unui sat ardelenesc izolat de lume.
E prima confruntare pe care cei doi o au şi singura şansă pentru Tavi, venit aici să proiecteze un film de propagandă şi îndrăgostit pe nesimţite, să-şi revendice iubirea. Gesturile lui sunt stângace şi frânte, în timp ce se aşează pe o canapea ca să fie mai aproape de Corina.
Mai devreme îi recitase o poezie cu Şefan cel Mare şi asta-l paralizase de emoţie. Îşi încordează muşchii feţei capătând expresia cuiva bântuit de propria incapacitate. Singurele cuvinte pe care reuşeşte să le înşiruie sunt poveşti despre viitorul măreţ şi industrial al României, cel pe care-l visează şi pentru ei doi.
„Treziţi-vă, bă, am venit cu filmul!"
Dorian Boguţă reuşeşte să transmită în „Caravana cinematografică", regizată de Titus Muntean după o nuvelă semnată de Ioan Groşan, exact amestecul de frustrare şi de dorinţă pe care-l simte personajul său, Tavi, a cărui credinţă în comunism a ajuns să fie şi identificarea cu sine. La fel a fost şi pariul lui Dorian Boguţă în construirea rolului: mai întâi autobiografic - Tavi e „un tip crescut la casa de copii" -, apoi urmărindu-i nuanţele de caracter.
„Am încercat să-l recunosc. Frustrări avem cu toţii, nu? M-am uitat şi pe textul lui Ioan Groşan ca să văd cum e tipul. E coleric, vrea s-o cucerească pe bibliotecară doar prin poezii, deci are o doză de romantism. Vrea să reuşească fiindcă e foarte ambiţios, vrea să pară dur, deşi nu e