Constantin Stroe spune că găsise pentru nemţi patru amplasamente în vestul ţării. În plină criză economică, Uzinele Dacia au devenit primul exportator din România. De fapt, nouă din zece automobile produse la Mioveni se vând pe pieţele externe.
Constantin Stroe, 68 de ani, este omul care a contribuit decisiv la această poveste de succes, reuşind în 1999, după nouă ani de tatonări şi negocieri, privatizarea cu francezii de la Renault.
Citiţi şi:
VEZI AICI cum a trăit "părintele Duster" Revoluţia din Decembrie '89
VIDEO Constantin Stroe, vicepreşedinte Dacia, la videochatul „Adevărul“: "În locul fostei uzine ARO, se va face o fabrică de componente auto"
VIDEO Stroe: „Un nou model Logan, din 2012“
Constantin Stroe crede în viitorul industriei din România şi propune un set de măsuri pentru reconfigurarea economiei româneşti. Ar trebui înfiinţat un Consiliu Naţional pentru Competitivitate care să asiste Guvernul în remedierea sectoarelor economice necompetitive, spune Stroe. Priorităţi: piaţa muncii, taxarea, transparenţa deciziilor şi construcţia arterelor rutiere.
Ion M. Ioniţă: Multe dintre fabricile rămase de pe vremea comunismului au ajuns la fier vechi. De ce Uzinele Dacia au avut altă soartă, de ce dumneavoastră nu aţi dat fabrica la fier vechi? V-ar fi fost mai uşor.
Constantin Stroe: De ce n-am tăiat uzina? Eu am tratat interesul Societăţii Comerciale Dacia ca şi pe averea mea personală. Mi-am propus clar un lucru. Dacă sunt capabil să o gestionez, să o menţin pe linia de echilibru, nu să facă performanţă, stau şi lucrez. Dacă nu sunt capabil, să vină altcineva. M-a ambiţionat în mod deosebit o luptă de interese care s-a desfăşurat în primii ani de după 1990. Erau la modă investiţiile de capital, se vorbea foarte mult despre asta. Eu mi-am dat seama că, în acele timpuri, în România nu era nevoie numa