La 27 de ani, Vladimir Oane a riscat şi a reuşit. În doi ani, a pus pe picioare o afacere prin care monitorizează diverse reţele şi oferă statistici marilor branduri. Contractele au început să curgă.
Puţini ar putea ghici ceva dintr-un milionar în dolari în tânărul Vladimir Oane. Însă, într-un moment de inspiraţie, tânărul antreprenor de 27 de ani a investit în mediul on-line încă din anul doi de facultate. Investiţia iniţială, evident, una studenţească: 0 lei.
Aşa şi-a deschis prima companie - Metromind, o firmă care se ocupa de dezvoltarea de site-uri şi strategii de marketing. Era student la Automatică şi Calculatoare, la Universitatea Politehnică din Bucureşti, dar a aflat pe cont propriu ce înseamnă să faci afaceri on-line.
Acum locuieşte la Londra, unde şi-a dezvoltat proiectul cu succes, şi ţinteşte venituri anuale de milioane de dolari. "Pe mine, şcoala nu m-a învăţat să fiu antreprenor", spune tânărul. Crede că şcolile de business de la noi te învaţă să fii contabil, nu antreprenor: "În Silicon Valley, la Stanford, chiar dacă este o şcoală tehnică, majoritatea oamenilor se fac antreprenori pentru că ei sunt crescuţi în acest spirit".
Clienţi britanici şi americani
Anul 2008 a fost cel care l-a pus "în lumina reflectoarelor". În 2007, a devenit partener al unui proiect on-line de rezervări de hoteluri, iar un an mai târziu a dezvoltat UberVu şi a câştigat cel mai important concurs european pentru proiectele startup de on-line, Seedcamp.
Premiul care le-a deschis uşile către oamenii din industrie, despre care înainte citea doar prin revistele cu bogaţii lumii: "Nu mai eram nişte puştani în România, eram puştii ăia din România care au câştigat, şi toţi investitorii de la Londra spuneau că proiectul e de viitor".
UberVu a început pentru că el şi partenerii lui de la Metromind voiau un