Preşedintele Agenţiei de Monitorizare a Presei (MMA), Mircea Toma, condamnă atitudinea jurnaliştilor care au acceptat să plece în vacanţa în Noua Zeelandă la invitaţia Roşia Montană Gold Corporation.
„Nu există o lege care să interzică astfel de deplasări, e vorba doar de coduri deontologice. Ziaristul care pleacă pe banii uneia dintre părţi tinde să fie favorabil părţii respective pentru că se simte obligat. Nu întotdeanua se întâmplă acest lucru, dar suspiciunea este foarte mare“, a declarat Mircea Toma pentru „Adevărul“.
Preşedintele MMA a mai spus că Roşia Montana Gold Corporation (RMGC) este o companie controversată, care îşi rezolvă problemele, atât din zona administraţiei locale, cât şi în presă, cu ajutorul banilor.
„Dacă urmărim doar fenomenul RMGC în relaţia cu presa, sunt suficiente exemple care să ilustreze faptul că, prin publicitatea pe care o cumpără, ei cumpără de fapt şi protecţie editorială în instituţiile media în care apare reclamă la RMGC“, a explicat Toma. „Să faci reclamă la RMGC e ca şi cum ai face reclamă la Muntele Athos. Că n-am ce vinde acolo. La ce fac ei reclamă? La covrigi, la sucuri? Nu. Ei fac reclamă doar ca să aibă posibilitatea să cumpere linişte din partea instituţiilor de media“, a mai spus Mircea Toma.