Noile măsuri ale guvernului vor reduce veniturile magazinelor şi proprietarilor de centre comerciale
Nivelul chiriilor atât pentru spaţii stradale, cât şi pentru centrele comerciale va continua să scadă pe termen scurt
Magazinele de tip discount sau cu preţuri competitive au mai mare succes ca hypermarketurile
În condiţiile în care retailerii au înregistrat scăderi de 25-30% ale vânzărilor, noile măsuri ale guvernului vin să adâncească şi mai tare situaţia dificilă a acestora.
"Majorarea TVA afectează în primul rând consumul. Chiar şi înainte de majorare, vânzările retailerilor erau, în unele cazuri, cu 25-30% mai scăzute în comparaţie cu anul trecut. Majorarea afectează în lanţ şi proprietarii de centre comerciale prin scăderea veniturilor din chirii şi a gradului de ocupare. Noile hotărâri ale guvernului vor determina scăderea consumului şi, implicit, cererea operatorilor de retail, astfel estimăm că nivelul chiriilor atât pentru spaţii stradale cât şi pentru centrele comerciale va continua să scadă pe termen scurt", a declarat pentru Curierul Naţional Răzvan Sin, Head of Retail Department, DTZ Echinox.
Potrivit spuselor reprezentantului DTZ Echinox, vânzările magazinelor din mall-uri, ca şi a celor din spaţii stradale sunt strâns legate de consum. "Se observă o pondere mai mare decât în trecut a magazinelor de tip discount sau cu preţuri competitive, în detrimentul brand-urilor scumpe", a subliniat Răzvan Sin. Proprietarii de centre comerciale se concentrează în această perioadă pe administrare şi marketing, încercând să atragă trafic. În acelaşi scop se fac eforturi pentru atragerea brand-urilor importante ca Inditex sau H&M, care vor creşte atractivitatea centrelor, a mai spus oficialul DTZ Echinox.
Anul 2011, unul caracterizat de scăderi pentru piaţa de retail
În Bucureşti, gradul de neocupare răm