După declinul din 2009, nici anul acesta nu este unul prea bun pentru piaţa locală de publicitate
După ce în 2009 piaţa locală de publicitate a suferit o contracţie de aproximativ 35%, anul acesta jucătorii din această industrie se aşteaptă la o nouă scădere.
Leo Burnett: 2010 va aduce, din nefericire, o nouă contracţie a pieţei
Ştefan Iordache - COO Leo Burnett Group este de părere că în acest an piaţa de publicitate va continua scăderea din 2009, chiar dacă declinul nu va fi la fel de dramatic.
"Anul 2010 va aduce, din nefericire, o nouă contracţie a pieţei locale de publicitate, fie că vorbim de cifra de afaceri, de profitabilitate, şi chiar de numărul de angajaţi. Dacă în 2009 piaţa a înregistrat o scădere de 35% comparativ cu anul 2008, trendul descrescător se va menţine şi anul acesta. Totuşi, nu ne aşteptăm să vedem o scădere procentuală atât de dramatică. Şi, tot la fel ca anul trecut, vom regăsi şi în 2010 unul din lucrurile cele mai dureroase: piaţa nu mai absoarbe absolvenţii facultăţilor de profil", a declarat acesta, pentru Curierul Naţional.
Despre evoluţia din a doua parte a acestui an, Ştefan Iordache ne-a explicat că, în cel mai bun caz, va fi la fel ca în primul semestru. "Păstrându-mi doza de optimism, cred că în a doua jumătate a acestui an, piaţa va avea în cel mai bun caz o valoare egală cu cea înregistrată în primul semestru. În ceea ce priveşte grupul Leo Burnett, chiar dacă primele 6 luni au fost mai bune decât prima parte a anului precedent, ne aşteptam la o contracţie marginală a cifrei de afaceri. Însă, chiar şi aşa, suntem pregătiţi pentru modificările pe care ni le va aduce publicitatea de mâine", a încheiat reprezentantul Leo Burnett.
Ogilvy: Este probabil ca a doua jumătate a anului să fie mai slabă decât prima
Mona-Lisa Caravaniez, Managing Director Ogilvy&Mather,