Jurnaliştii britanici de la Lonely Planet au rămas impresionaţi după călătoria pe care au făcut-o în România pentru realizarea unui ghid turistic.
De la "Vestul Sălbatic al Europei", cum eram văzuţi în 2004, am ajuns destinaţia ideală pentru turiştii deja plictisiţi de clişeele Europei Occidentale. Autorii britanici ai ghidului turistic Lonely Planet pentru România reabilitează imaginea ţării noastre în ediţia din acest an a prezentării. Potrivit englezilor, România atrage turiştii prin varietatea reliefului, o climă blândă şi prin preţurile mici.
"După decenii întregi în care o mână nevăzută a tot apăsat pe butonul de pauză pentru România, urmează o perioadă de schimbări şi dezvoltare uluitoare". Aşa începe prezentarea României pentru ghidul turistic destinat vizitatorilor de pe toate continentele.
Îmbunătăţirile semnalate de cei doi autori ai ghidului se remarcă atât în domeniul turismului, cât şi în situaţia economică a României privită în ansamblu. Astfel, turistul se poate bucura de zone precum Delta Dunării, Carpaţii sau oraşele medievale, însă dacă are nervi de oţel, cunoştinţe de mecanic auto şi ştie să înjure la volan măcar în câteva limbi.
Opinii obiective
Ca să risipească orice dubiu privind obiectivitatea aprecierilor autorilor ghidului, Biroul de presă al publicaţiei a explicat, pentru EVZ, că autorii ghidurilor turistice nu acceptă ospitalitatea, asistenţa sau plata din partea autorităţilor din ţara gazdă.
De altfel, şi reprezentanţii Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului ne-au spus că "ministerul nu a oferit niciun fel de facilităţi jurnaliştilor de la Lonely Planet care au scris despre România şi nu a avut nicio implicare în proiectul lor editorial".
Ce s-a schimbat în patru ani
"Pentru cei familiarizaţi cu România de dinainte de 2006, schimbările