Motivul: legislaţia nu le permite să reţină o navă mai mult de 46 de zile.După aceste termen, trebuia plătită de către stat o taxă vamală reprezentând contravaloarea mărfii aflate sub sechestru, respectiv jumătate de milion de dolari, iar Parchetul nu a avut fondurile necesare.
Vameşii gălăţeni au reţinut nava-tanc "Mara", sub pavilion românesc, după ce au descoperit mai multe neconcordanţe în documentele de însoţire a mărfii, în special în legătură cu ruta de transport aprobată de autorităţi. Nava era încărcată cu 1.045 de tone de motorină Euro 5, a cărei valoare este estimată la circa 500.000 de dolari, şi pe 31 martie 2010 a sosit în Portul Galaţi, unde a fost supusă controlului vamal la ieşirea din ţară.
Viciu de legislaţie
Din discuţiile cu marinarii de la bord, autorităţile vamale au aflat că nava-tanc se îndrepta spre portul Reni din Ucraina, pentru ca, în urma verificării documentelor de însoţire a mărfii, să constate că destinaţia oficială, stabilită în Portul Constanţa, era, de fapt, Croaţia.
"Autoritatea vamală a constatat că există indicii privind o declaraţie neadevărată făcută unui organ de control, precum și tentativa de utilizare de documente vamale sau comerciale care se referă la alte mărfuri sau bunuri decât cele transportate", a declarat purtătorul de cuvânt al Direcției Regionale Vamale Galați, Sorin Niță.
Armatorul navei, Italo Romena Leasing, şi transportatorul, Mara Shipping , nu au acceptat să descarce motorina în Portul Galaţi cu justificarea reducerii pierderilor. S-a dovedit în final că decizia a fost folositoare şi că aşteptarea a meritat pentru că în cele din urmă, Parchetul de pe lângă Judecătoria Galaţi nu a avut de ales şi a ridicat sechestrul asupra navei.
"Legea obligă autorităţile ca, după 46 de zile, să plătească taxele pentru accesul în spaţiul Uniunii Europene, iar acestea se ridicau, în cazul