Criza financiară, cumulată cu reducerile salariale, creşterea şomajului şi a TVA a dus la o scădere a vânzărilor de mobilă de aproximativ 20%, este de părere Cornel Oprişan, directorul general al retailerului IKEA.
„Piaţa internă de profil este în scădere cu aproximativ 20%, regres asemănător ca şi cel înregistrat anul trecut. Acum oamenii sunt mult mai atenţi la modul cum îşi cheltuie banii", a declarat Cornel Oprişan, directorul general al retailerului suedez IKEA. Nici pentru anul viitor Oprişan nu este prea optimist, el estimând că piaţa îşi va reveni în cel puţin cinci ani. „Piaţa va ajunge la nivelul atins în anul 2008 în cinci-şase ani. Atâta vreme cât nu se mai construieşte, nici vânzările de mobilă nu au cum să-şi revină", a punctat şeful IKEA în România.
Piaţa internă de profil este estimată la aproximativ 550 de milioane de euro. Principalii competitori sunt IKEA, KIKA, Mobexpert şi Elvila.
Referitor la vânzările retailerului în România, Oprişan a declarat că acestea sunt în stagnare faţă de anul trecut, dar crede ca din luna septembrie acestea să crească foarte mult, ca urmare a politicii de reducere de preţuri în medie cu 12% la peste 4.000 de produse din portofoliul IKEA.
Începând cu data de 8 martie 2010, Ikea România a devenit parte din Ikea Group, după trei ani de operare sub franciză locală, acordată de Inter Ikea Systems, francizorul global al conceptului Ikea. Moaro Trading a fost achiziţionată de Ikea Balkan, companie parte a grupului suedez. Grupul are 301 magazine în 37 de ţări, din care 268 operate direct şi restul de 33 prin francize locale.
Vânzările magazinului Ikea din Băneasa au scăzut cu 9% în 2009 comparativ cu anul 2008, până la valoarea de 349,2 milioane de lei. În ciuda scăderii vânzărilor, magazinul din Bucureşti se menţine în prima treime în topul magazinelor Ikea din lume în privinţa vânză